Pentru cine jucați, pentru ce, care-i scopul, ce organizați? Întrebarea e pentru oamenii din fotbal, pentru patroni, președinți, federali și lepefiști.

Jucătorii au vina lor, doar dacă nu se antrenează și dacă nu joacă la capacitate maximă fiecare partidă, dar, de principiu, ei sunt niște oameni manipulați. Așa cum suntem și noi, cei care iubim fotbalul, sportul în general.

Fotbalul românesc trăiește din inerție și din elucubrațiile lui Becali. E grav că am ajuns să supraviețuim datorită unui personaj certat cu legile, dar asta e realitatea. Fără el, cum spun unii, ne mânca pe toți falimentul.

Dacă nu dă el niște bani pe transferuri și dacă nu ar fi contractul ăsta exorbitant pe care televiziunile îl plătesc pentru nimic, atunci n-ar mai fi existat fotbal în România. Dar problema e alta. De ce nu fac nimic oamenii din fotbal? De ec se complac și se mulțumesc cu puținul care vine din drepturile de televizare și de la Becali? Răspunsul e simplu: pentru că nu sunt în stare.

Oamenii noștri de fotbal, chiar și Becali și ai lui, vor bani picați din cer, așa cum sunt cei veniți din contractul drepturilor tv.

Spectatorii, o noțiune neglijabilă!

Spectatorii care apar pe la meciuri sunt o noțiune neglijabilă. Nu interesează pe nimeni că sunt 100 sau 20.000! Nici măcar site-urile de sport nu mai scriu în caseta statistică a meciului numărul de fani care sunt prezenți pe stadion! Site-ul lpf, nici atât! De parcă pe cei de la LPF i-ar interesa spectatorii!

În orice țară civilizată din lume, fanii reprezintă și o sursă importantă de venit, prin biletele și abonamentele pe care le plătesc, dar și prin produsele cu însemenele clubului pe care le cumpără. La noi, nu există așa ceva. Steaua/FCSB nu mai vinde abonamente de ani buni. Cât despre marketing sportiv, acesta e o povară, în loc să fie o sursă de venit.

Citeste si...  Herr Daum, fă și matale ceva!

Haideți să intrăm pe site-ul FCSB, echipa care ar trebui să vândă cel mai mult, și să vedem care este ultima acțiune de markeing organizată de acest club, ultima acțiune prin care încearcă să aducă lumea la stadion. Eu nu găsesc niciuna. Mai căutați voi! Dar, surpriză! Există o secțiune pe site denumită „Fani”, unde ce credeți că vedem? Revista clubului! Ei, nu vă entuziasmați prea tare, ultima care a ieșit pe piață este din 2011 și îl are pe Tătărușanu pe prima pagină (vezi captură foto).

Tot la „Fani”,descoperim și programe de meci, ultimul din 2010, cu Zapata pe prima pagină, de la un meci cu Ceahlăul!

Ultima partidă a rundei a 13-a (ultima a turului actualei ediții, 2017-2018) a fost sinistră dacă priveai în tribune (vezi foto mare). FC Voluntari – Concordia Chiajna 0-1 s-a disputat cu doar câțiva privitori! Voluntariul nu are nocturnă și a jucat la Giurgiu. Dar de ce s-au apucat să facă stadion dacă nu l-au făcut ca lumea? Numai primarul de acolo știe…

Mă uitam pe o statistică de pe liga1.ro: cei mai mulți spectatori într-o etapă întreagă (adică în șapte meciuri) au fost în runda a doua, 39.090, o medie de 7600 de spectatori pe meci, dar numărul mare se datorează unui singur meci, Timișoara – FCSB, unde au fost 20.000 de oameni în tribune, adică mai mult decât în celelalte șase meciuri la un loc!

Faceți ceva, nătărăilor, pentru a aduce lumea pe stadioane! Voi pentru cine jucați?

Iată și statistica etapei a 13-a în ceea ce privește numărul de spectatori (statistici găsite până acum pe liga1.ro):

Citeste si...  FCSB are un nou căpitan!

Gaz Metan Mediaș – FC Botoșani 1-0: 800 spectatori

ACS Poli Timișoara – CS U Craiova 0-2: 3000 spectatori

FC Viitorul – CSM Poli Iași 5-2: 800 spectatori

Dinamo – Astra 1-1: 500 spectatori (3% din capacitatea stadionului!)

CFR Cluj – Juventus București 2-0: nu există informații

Sepsi OSK – FCSB 0-4: nu există informații

FC Voluntari – Concordia Chiajna 0-1: nu există informații

 

Citește pe caramavrov.ro și despre Dennis The Man!